torsdag 6. november 2008

3 uker i Malawi

Hei kjære klassevenner, nå er det lenge siden sist. Nå har jeg gått på
skolen i en og en halv uke, det går fint og jeg har lært masse
engelsk. Vennene mine nå er Alexander fra Sør-Afrika og Michael fra
Tyskland. Skolen er veldig anderledes i forhold til deres, f.eks så er
det kantine med godteri som kjærlighet på pinne, potetgull, sjokolade
og andre søtsaker. Skolen tar imot barn fra første til videregående
( fire til sytten, atten år ) vi må ha skoleuniform og det er tre
svømme/ badebasseng i skolegården og litt mer. Skolen har også et
svømmelag som heter squad. Det er to forskjellige svømmetreninger, en
for nybegynnere og en for konkonkurransesvømmere og jeg er på
konkurransegruppa. På skolen blir alle elevene plassert i vært sitt
hus som i Harry Potter, som er oppkalt etter hvert sitt afrikanske
tre . Anne og jeg skal i samme hus, men vi ikke hvilket ennå. Man
tjener poeng til huset ved å gjøre noe bra og taper poeng ved å gjøre
noe dumt. Jeg har tjent 5 poeng til huset mitt, 3 poeng fordi jeg var
klassens kunstner, og 2 poeng fordi jeg var flink på gitar. Jeg har
fått masse mareritt på grunn av malariatabletten min, så jeg måtte
skifte tablett. I går fikk jeg min første ordentlige mageknip, jeg
tror det er på grunn av den nye malariatabletten.

4 kommentarer:

froydis sa...

åh, det var gøy å få vite litt om skolen deres, bjørn! det høres bra ut - både å være på konkurransegruppa og å være skolens kunstner (?) og å være flink på gitar. ikke verst, må jeg si! jeg skulle ønske mamma og pappa (dvs mormor og morfar) tok oss med til et utland i lang tid da jeg var barn, slik at jeg kunne lært meg et annet språk så bra som du lærer engelsk nå! siden jeg er litt hysterisk når det gjelder mygg, høres det litt marerittaktig ut bare det m myggen, så uavhengig av malariamedisin, tror jeg at jeg ville følt akkurat det med myggen som litt, eller veldig, slitsomt. lykke til med ny medisin, bjørn, mareritt er ikke noe moro!
stor klem fra tante frøydis

Aslaug sa...

testing, testing, 1-2-3

Aslaug sa...

Kjære Bjørn, Anne og Ola!

Det er så koselig å lese om dere! Jeg er inne på nettet flere ganger om dagen, jeg er like spent på bloggen hver gang. Desverre glemte jeg passordet mitt til google, så jeg har ikke skrevet til dere på en lang stund. Her hjemme er alt bra. Tante frøydis har vært barnevakt for mette to kvelder, så onkel andreas og jeg har både vært på opera og på resaturant. Kjempegøy!

Det var så trist å lese at du hadde hatt mareritt, Bjørn. Stakkars deg, det er skikkelig ekkelt når man våkner om natten og er redd. Jeg husker jeg hadde mareritt da jeg var mindre, selv om det er tyve år siden kan jeg huske drømmene fortsatt. Nå håper jeg bare at den nye medisinen gir deg drømmer om blomster og snille tanter som savner deg hjemme i Norge. Dersom du får vondt i magen av den må jeg si at du har skikkelig uflaks!

Jeg leste om fotballmysteriet og syns det var så gøy at dere har fått en venn som dere kan spille fotball med. Dersom fotballforbruket blir så stort at mamma og pappa sier stopp til nye kjøp, husk å sende melding til morfar -han vil helt sikkert sende dere en ny en:-)

Skoleuniformene var kjempefine! Har Ola uniform i barnehagen? I så fall må dere legge inn bilde av ham også. Nå skal jeg se om bildene av huset er lagt ut på nettet, tenk at vi kan se hvor dere bor selv om dere er i Afrika!

Jeg tenker masse på dere.

stor klem fra tante aslaug

Anonym sa...

Kjære Anne, Bjørn og Ola.
En liten hilsen fra tante Inger og onken Per i Brevik. I dag er vi i Oslo for å passe Oscar og Tobias da Christian og Camilla skal ut i kvald. Hadde telefon fra morfar i går kveld fra hytta i Rauland. Mormor og morfar hadde da hatt en fin tur på ski. Etter skituren skulle de i badstuen og siden ut å rulle seg i snøen. Her hjemme i Brevik har vi ikke fått snø, men det er kaldt med kuldegrader om natta. Håper dere får en fin tid i Afrika. Badestampen er klar til dere kommer til Brevik til sommeren. Hils mamma og pappa