torsdag 6. november 2008

Malaria

Om kveldene ligger vi under et ordentlig myggnett, som kalles mosquito net på engelsk. Det er viktig å ikke få mange myggstikk her, for myggen har med seg en sykdom som heter malaria. De første nettene fikk vi likevel mange myggstikk, for myggen stakk igjennom nettet når armen eller kneet kom borti nettet når i sov. Nå har pappa impregnert nettet med myggmiddel, og etter det har det gått mye bedre. Hver mandag spiser vi en malariamedisin som heter Lariam. Lariam kan gi mareritt, så Bjørn har måttet skifte til en annen medisin, Malarone. 
 
Mer:
 
 
2 millioner dør av malaria i verden vært år.

1 kommentar:

froydis sa...

kjære anne. det er bra at håkon passer godt på dere, for jeg vil ikke at dere skal få malaria! selv er jeg litt hysterisk for å få myggstikk, bare her i norge, så jeg forstår godt at dere synes det er litt ekkelt. nå misunner jeg dere som er i solen, for her regner det bare - hver eneste dag! i går var sokkene mine så våte etter å ha syklet til jobben, at jeg måtte vri dem opp. men selv etter å ha ligget til tørk på en ovn hele dagen, var de våte da jeg skulle hjem. også har forskjermen på sykkelen brukket, så nå har jeg fullt av svarte "fregner" i hele ansiktet når jeg kommer på jobb om morgenen. ellers kan dere glede dere til å treffe astri igjen når dere kommer hjem. hun er blitt en skikkelig ramp! tror hun trenger noen store kusiner og fettere som kan sette henne litt på plass!
ha det fortsatt bare fint anne. tenker masse på dere alle sammen! ps! hva skal dere gjøre m kaktusene?
klem fra tante frøydis