fredag 17. oktober 2008

Første brev hjem fra Bjørn

Hei.
Nå har jeg kommet frem til Malawi. Det er et veldig varmt, fattig og lite land.
Jeg har bare vært her i tre dager, men har allerede sett og gjort mye rart, f. eks
badet i et basseng, sett folk som tigger og selger i veikanten, sett høner som henger
etter føttene på sykkelstyret og spist burger. Vi har et flott hus, diger hage og flotte blomster og møbler. Rundt omkring i huset kryper det salamandre og firfisler og ute
bor det en tolv cm lang gekko. Vi har tre vakter rundt huset, en om dagen og to om natta, vi har også en hushjelp som rydder og lager mat. Pappa prøvekjørte bil med rattet på feil side i dag, jeg gratulerte ham siden han bare kjørte en gang i grøfta. Mamma har allerede vært to ganger på jobben, men hun synes det er veldig anderledes.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kjære Bjørn.

Så flink du er til å skrive! Det høres så spennende og levende ut når du forteller at jeg kan se for meg alt sammen. Tenk at dere har firfisler inne! Og en helt egen hushjelp, vakter og stor hage. Skulle gjerne sett den gekkoen, siden den bor i hagen deres er det jo nesten et husdyr! Jeg gleder meg masse til neste brev fra deg allerede. Når begynner dere på skolen?

Her hjemme har det ikke skjedd så mye nytt. Mette pleier å være mye våken om natten, men siden dere dro har hun nesten sovet helt til morgenen. Gjett om onkel Andreas og jeg er glade for det!

Jeg gleder meg til neste brev. Hils til Anne (håper at du også skriver noen ord!), Ola (som har blitt så stor gutt), pappa (som var en litt uheldig sjåfør) og mamma (som er så flink til å jobbe)

Hilsen tante Aslaug

Anonym sa...

Kjære Bjørn. nå er det tante Frøydis som endelig har kommet seg på nettet. Jeg er ikke så flink til det, men nå må jeg jo bare skjerpe meg, for jeg vil ikke gå glipp av noe av det dere skriver. Her har vi hatt deilig høst-vær i dag, og vi har vært rundt huset nesten hele dagen. Hogget ved til vinteren, rakte løv og sagde ned et lite tre. Per har fått et børse slik som den Emil har. Den lagde Robert, og både Per og Robert er veldig stolte. Men så måtte jeg ta den bort fordi han slo Mari med den (ikke hardt, men det er streng forbudt), så nå har han ingen børse på en liten stund. I kveld har vi vært i bursdagen til moren til onkel Robert. Hun ble 66 år, og vi spiste enorme mengder kake. Vi er litt kvalme. Det var veldig hyggelig at dere kom innom oss her i oslo før dere dro sørover. Tenk at dere skal være så lenge borte. Men jeg vet jo hvordan det er - plutselig er dere hjemme igjen, med massevis av erfaringer, enda flere venner og utrolig mye å fortelle. Jeg skulle ønske at vi kunne besøkt dere der nede, men det kan vi ikke. Men jeg vet at dere kommer til å ta mange bilder, så blir det nesten som om vi har vært der vi også, når dere viser og forteller.
Lykke til på skolen, Bjørn. Jeg vet ikke når du begynner, men jeg skal tenke på deg hver morgen. Men morgenen her er vel kanskje ikke morgen hos deg, eller hva?
Hils masse til resten av gjengen. stor klem fra tante Frøydis

Bestekompis-Marius sa...

Hei Bjørn.
Endelig skal jeg skrive til deg. Har du begynt på skolen i dag? Var det gøy? I helgen var jeg til mormor på Lillehammer i bursdag. Da vi kjørte over Dovre var det kommet snø. Har dere fått snø? he he Siden du dro har vi spilt en kamp mot Vestbyen. Vi vant 4-3 etter at det var 3-3 ed pause. Jeg var keeper hele kampen.I går var jeg sammen med Simen N på Lerkendal og så Rosenborg spille mot Strømsgodset. Det ble 1-1. I morgen spiller vi siste seriekamp klokka fem mot Astor.Skriver mere seinere. Hils Ola.
Hilsen din bestekompis Marius

Harriet sa...

Hei alle sammen!

Så bra å høre at dere er på plass.

Vårt forslag til navn på gekkoen er Geir om den da ikke allerede har fått et navn. Når Harriet var på tur i Asia, var det alltid en gekko i nærheten. Det er ganske morsomt å høre dem si "gekko". Vi kalte dem gekkoen Geir uansett hvor vi var.

Det høres ut som dere har det veldig fint i huset. Vi gleder oss veldig til å se bilder! Vi regner med at det legges ut fortløpende. Harriet skulle egntlig kjøpe en mac som var fra forrige generasjon, men de var ikke satt ned så mye (det var ikke 30-50 % nei Håkon...). Dessuten var den nye Macbooken såååå fin, så nå tår det en slik på stuebordet. På denne maskinen blir bilder ekstra fine, så vi venter spent!!

Her hjemme har Frida og Billie det fint. I dag knurret Billie til Frida når hun spiste, men det får hun ikke lov til og sluttet når vi kjeftet litt på henne. Ellers er de veldig gode venner.

Alt godt til dere fra oss 4 i Thaulows vei

froydis sa...

heisann bjørn, nå skulle jeg også få meg google-konto for å kunne skrive til dere m fullt navn, men så viser det seg jo at det har pappaen din allerede ordnet for jeg da han fikset gmail-adresse til meg. smart :-)
nå vil jeg veldig gjerne vite litt om hvordan det er på skolen, for det er jo dagesvis siden dere har skrevet noe... vi skal kanskje reise på ferie til kypros om en uke eller to, så da skal vi også se gekkoer og gå i shorts og sole oss. deilig.
klem fra tante frøydis